POLARIS SCRAMBLER XP 1000
Titanium Red. EU-Traktor B.
Egenskaper
- 88 HK ProStar® 1000 Twin EFI-motor.
- Hög / Låg transmission med specifik utväxling vid körning i lera.
- Luftfilter med högt flöde och bättre dammfiltrering.
- Branschens enda maskin med centralt monterad burkrem.
- Högt monterad 1 587 kg stark vinsch och dragkrokar.
PRIS 153.900:-
PLAY HARDER
En tävlingsmaskin
Byggd och utvecklad av Polaris. Tålig och högteknologisk motor med: Elektronisk bränsleinsprutning (EFI). Ger en lättstartad motor, låg bränsleförbrukning och fin motorgång. Överliggande kamaxlar resulterar i högt vridmoment, hög effekt och jämn accelerat
Äkta fyrhjulsdrift
Polaris unika system (ON-DEMAND) frikopplar automatiskt framhjulen när de roterar snabbare än bakhjulen. D.v.s när bakhjulen tappar fästet och slirar så kopplas driften på framhjulen in. Maskinen blir därmed stabilare och mer lättmanövrerad, samt att det blir mindre slitage på underlag och däck.
Ett kraftpaket på 89hk
Motorn är baserad på pålitliga och populära 850 twin, men med utökat kubikantal. Elektronisk bränslein- sprutning, 270 graders offset på vevaxeln och dubbla balansaxlar. En effektiv och vibrationsfri motor som låter all kraft gå till hjulen.
Lastrackar
Två praktiska lastrackar där du lasta max 11,3 kg fram och 22,7 kg bak.
Fox Podium X-stötdämpare och individuell bakvagnsupphängning
Polaris var först med individuell bakvagnsupphängning, en konstruktion som satte en ny nivå och är lika populär idag. Fox Podium X premium stötdämpare och en fjädringsväg på 26 cm. Framvagnen med dubbla a-armar är också individuell med en fjädringsväg på hela 22,9 cm.
Race-trimmad bakfjädring
Scrambler XP 1000 är utrustad med Polaris race-trimmade individuella bakfjädring (IRS), vilket gör körningen mjukare, och då extra tydligt vid acceleration. Fjädringsvägen är 26 cm.
Elektronisk styrservo
Den progressiva, branschledande servostyrningen gör maskinen lättmanövrerad i både låga och höga hastigheter utan att göra avkall på körkänslan.
Dubbla avgasrör
Mycket av prestandan sitter i avgas- systemet med dubbla rör. Allt av det härliga ljudet också, för den delen.
Ergonomi och kontroll
Scrambler är en riktig utmaning att köra. En rolig utmaning. Den opti- mala körupplevelsen kommer från en smal maskin där du enkelt kan ge knätryck då det behövs. Breda fotsteg är alltid bra.
Högprestanda däck
Utvecklad för riktig off-roadkörning. 14″ WT-e däck maximerar fästet i lerig terräng.
Inte bara körglädje, utan även arbetskraft
Scrambler har hög och låg växel. Hög behöver vi inte förklara närmare, men lågväxeln är perfekt då du behöver dra eller ploga. Max släpvagnsvikt är hela 680,4 kg.
Hög markfrigång
29,2 cm markfrigång är ett generöst mått som behövs i tuff terräng.
Formsytt sportsäte
Formsytt sportsäte som snyggt matchar övrig design på maskinen.
Fakta
Motor & drivlina
Bränslesystem | EFI |
Motortyp | 2 cyl 4-takt |
Cylindervolym (cc) / Hästkrafter | 952cc twin / 89 |
Växel | P / R / N / L / H |
Drivlina | Automatisk PVT 2×4/4×4; Kardan |
Kylsystem | Vätskekyld |
Active Decent Control / Engine Braking System | Standard / Standard |
Fjädring
Fjädring fram | Individuell med dubbla a-armar, 229 mm fjädringsväg |
Fjädring bak | Individuell med dubbla a-armar, 260 mm fjädringsväg |
Bromsar
Bromsar fram | Hydrauliska skivbromsar |
Bromsar bak | Hydrauliska skivbromsar |
Däck & fälg
Däck fram | 26 x 8-14; WT-e |
Däck bak | 26 x 10-14; WT-e |
Fälgar | Aluminium |
Dimensioner
Flakmått, längd / bredd | – |
Maxlast fram / Maxlast bak | 11.3 kg / 22.7 kg |
Max släpvagnsvikt | 680.4 kg |
Tankvolym | 19.9 L |
Markfrigång | 292 mm |
Längd / Bredd / Höjd | 2090 mm / 1230 mm / 1230 mm |
Sitthöjd | 890 mm |
Axelavstånd | 1346 mm |
Torrvikt | 338 kg |
Egenskaper
Vinsch | Tillbehör |
Elektronisk styrservo | Standard |
Drag | Standard |
Instrumentering | Digital multifunktionsdisplay |
Registreringsalternativ | EU-Traktor |
Färg | Titanium Red |