Skip to content

POLARIS SCRAMBLER XP 1000

Titanium Red. EU-Traktor B.

Egenskaper

  • 88 HK ProStar® 1000 Twin EFI-motor.
  • Hög / Låg transmission med specifik utväxling vid körning i lera.
  • Luftfilter med högt flöde och bättre dammfiltrering.
  • Branschens enda maskin med centralt monterad burkrem.
  • Högt monterad 1 587 kg stark vinsch och dragkrokar.

PRIS 153.900:- 


PLAY HARDER

En tävlingsmaskin

Byggd och utvecklad av Polaris. Tålig och högteknologisk motor med: Elektronisk bränsleinsprutning (EFI). Ger en lättstartad motor, låg bränsleförbrukning och fin motorgång. Överliggande kamaxlar resulterar i högt vridmoment, hög effekt och jämn accelerat

En tävlingsmaskin

Äkta fyrhjulsdrift

Polaris unika system (ON-DEMAND) frikopplar automatiskt framhjulen när de roterar snabbare än bakhjulen. D.v.s när bakhjulen tappar fästet och slirar så kopplas driften på framhjulen in. Maskinen blir därmed stabilare och mer lättmanövrerad, samt att det blir mindre slitage på underlag och däck.

Ett kraftpaket på 89hk

Motorn är baserad på pålitliga och populära 850 twin, men med utökat kubikantal. Elektronisk bränslein- sprutning, 270 graders offset på vevaxeln och dubbla balansaxlar. En effektiv och vibrationsfri motor som låter all kraft gå till hjulen.

Ett kraftpaket på 89hk

Lastrackar

Två praktiska lastrackar där du lasta max 11,3 kg fram och 22,7 kg bak.

Fox Podium X-stötdämpare och individuell bakvagnsupphängning

Polaris var först med individuell bakvagnsupphängning, en konstruktion som satte en ny nivå och är lika populär idag. Fox Podium X premium stötdämpare och en fjädringsväg på 26 cm. Framvagnen med dubbla a-armar är också individuell med en fjädringsväg på hela 22,9 cm.

Race-trimmad bakfjädring

Scrambler XP 1000 är utrustad med Polaris race-trimmade individuella bakfjädring (IRS), vilket gör körningen mjukare, och då extra tydligt vid acceleration. Fjädringsvägen är 26 cm.

Race-trimmad bakfjädring

Elektronisk styrservo

Den progressiva, branschledande servostyrningen gör maskinen lättmanövrerad i både låga och höga hastigheter utan att göra avkall på körkänslan.

Dubbla avgasrör

Mycket av prestandan sitter i avgas- systemet med dubbla rör. Allt av det härliga ljudet också, för den delen.

Ergonomi och kontroll

Scrambler är en riktig utmaning att köra. En rolig utmaning. Den opti- mala körupplevelsen kommer från en smal maskin där du enkelt kan ge knätryck då det behövs. Breda fotsteg är alltid bra.

Högprestanda däck

Utvecklad för riktig off-roadkörning. 14″ WT-e däck maximerar fästet i lerig terräng.

Högprestanda däck

Inte bara körglädje, utan även arbetskraft

Scrambler har hög och låg växel. Hög behöver vi inte förklara närmare, men lågväxeln är perfekt då du behöver dra eller ploga. Max släpvagnsvikt är hela 680,4 kg.

Inte bara körglädje, utan även arbetskraft

Hög markfrigång

29,2 cm markfrigång är ett generöst mått som behövs i tuff terräng.

Hög markfrigång

Formsytt sportsäte

Formsytt sportsäte som snyggt matchar övrig design på maskinen.

Formsytt sportsäte

Fakta

Motor & drivlina

BränslesystemEFI
Motortyp2 cyl 4-takt
Cylindervolym (cc) / Hästkrafter952cc twin / 89
VäxelP / R / N / L / H
DrivlinaAutomatisk PVT 2×4/4×4; Kardan
KylsystemVätskekyld
Active Decent Control / Engine Braking SystemStandard / Standard

Fjädring

Fjädring framIndividuell med dubbla a-armar, 229 mm fjädringsväg
Fjädring bakIndividuell med dubbla a-armar, 260 mm fjädringsväg

Bromsar

Bromsar framHydrauliska skivbromsar
Bromsar bakHydrauliska skivbromsar

Däck & fälg

Däck fram26 x 8-14; WT-e
Däck bak26 x 10-14; WT-e
FälgarAluminium

Dimensioner

Flakmått, längd / bredd
Maxlast fram / Maxlast bak11.3 kg / 22.7 kg
Max släpvagnsvikt680.4 kg
Tankvolym19.9 L
Markfrigång292 mm
Längd / Bredd / Höjd2090 mm / 1230 mm / 1230 mm
Sitthöjd890 mm
Axelavstånd1346 mm
Torrvikt338 kg

Egenskaper

VinschTillbehör
Elektronisk styrservoStandard
DragStandard
InstrumenteringDigital multifunktionsdisplay
RegistreringsalternativEU-Traktor
FärgTitanium Red
Scroll To Top