POLARIS SPORTSMAN 570 SP
Titanium Matte Metallic. EU-Traktor A .
BYGGD FÖR ARBETE. UTRUSTAD MED KOMFORT.
Sportsman® 570 SP med förstklassiga egenskaper. Dubbla A-armar i både fram- och bakvagnen. Utrustad med Active Descent Control som ökar kontrollen utför branta nedförsbackar.
INTEGRERAT FRÄMRE LASTUTRYMME
Rymlig 24 liters integrerad lastbox. Luckan går att öppna även om du har lastat packning ovanpå.
HIGH PERFORMANCE ÄKTA FYRHJULSDRIFT
Denna fyrhjulsdrift agerar snabbare på rotationsskillnad mellan fram- och bakhjul och aktiverar framhjulsdriften snabbare.
ÖVERLÄGSEN KONTROLL MED ADC OCH EBS
Polaris unika motorbromssystem (EBS) och Active Descent Control (ADC) jobbar tillsammans för att optimera kontrollen vid färd nedför mycket branta utförsbackar, när hastigheten understiger 24 km/h.
Egenskaper
- Elektrisk styrservo EPS.
- Pro-Star®-motor med elektroniskt gasspjäll.
- Frontväxeln Autolok med motorbroms (ADC).
- Integrerat plogfäste.
- Framvagn med dubbla A-armar.
- Två utföranden – Terräng och EU-Traktor.
PRIS 106.125:- TRAKTOR
PRIS 96.125:- TERRÄNG
Arbetsegenskaper
ProStar®-motor 44 HK
Med elektronisk insprutning, dubbla överliggande kamaxlar och 4 ventiler per cylinder har Sportsman 570 SP ett pålitligt kraftpaket som är startsäker i alla temperaturer. Motorn är bränsleekonomisk och en kraftkälla att lita på när jobbet ska bli gjort.
Äkta fyrhjulsdrift
Polaris unika system (ON-DEMAND) frikopplar automatiskt framhjulen när de roterar snabbare än bakhjulen. Detta gör att maskinen blir stabilare och mer lättmanövrerad vilket också resulterar i mindre slitage på både underlag och däck. Så fort bakhjulen tappar fästet och slirar så kopplas driften på framhjulen in.
Överlägsen kontroll med ADC och EBS
Polaris unika motorbromssystem (EBS) och Active Descent Control (ADC) jobbar tillsammans för att optimera kontrollen vid färd nedför mycket branta utförsbackar när hastigheten understiger 24 km/h.
Lastmöjligheter
Med stora lastmöjligheter klarar Sportsman 570 SP förflytta tung last både enkelt och säkert. Den totala lastvikten är 220kg (40,8kg/fram och 81,6kg/bak).
Hög dragkapacitet
Totalt släpvagnsvikt är 680kg.
Integrerad frontbox
Smart förvaringslösning. Boxen har en volym på 24 liter och även om du spänt fast packning ovanpå, så kan du ändå öppna locket. Total främre lastvikt på 40,8 kg. Tillsammans med bakre lastracken kan du totalt lasta 220 kg.
Lock & Ride®-tillbehörsystem
Systemet har marknadens bredaste tillbehörsprogram. Lock & Ride®-teknologin, utvecklat av Polaris, tillåter dig montera kompatibelt tillbehör snabbt, enkelt och utan att behöva använda verktyg.
Metalliclack
SP-edition. Snygg och reptålig metalliclack i 5 lager.
Bakre lastrack
En tålig stålkonstruktion som grund. Lägg på Polaris unika tillbehörsteknologi Lock & Ride® och du har en mycket praktisk lösning med många möjligheter för förvaring.
Ett elverk på fyra hjul
De två strålkastarna i fronten kompletteras med en tredje strålkastare som är inbyggd i styrkåpan. Tillsammans genererar det ett ljus på 170 watt. En 660 watts-stator ger laddningseffekt nog för att driva en rad elektroniska tillbehör.
Komfort
Elektronisk styrservo
Den progressiva, branschledande servostyrningen gör maskinen lättmanövrerad i både låga och höga hastigheter utan att göra avkall på körkänslan.
IRS (Individuell bakvagnsupphängning)
Sportsman 570 SP har en fjädringsväg på 24 cm i bakvagnen.
Framvagn med dubbla A-armar
Den individuella framvagnen med dubbla a-armar är designad för att arbeta tillsammans med styrservon för att få en hjuling som är enkel, säker och komfortabel att köra. 20,8 cm fjädringsväg.
PVT Steglös transmission
PVT-systemet överför steglöst motorns kraft till växellådan där du enkelt väljer växelläge efter behov.
Handbroms
Med en Sportsman 570 SP bromsar du antingen alla fyra hjulen samtidigt med hjälp av en hydraulisk handbroms eller så bromsar du enbart bakhjulen med hjälp av fotbroms.
Hög markfrigång
Sportsmans legendariska IRS, den individuella bakvagnsupphängningen, ger 29 cm markfrigång och är ett generöst mått som behövs i tuff terräng.
Bekväm ergonomi
Smalt säte och breda fotsteg ger bra ergonomi, säkerhet och kontroll.
Fakta
Motor & drivlina
Bränslesystem | EFI |
Motortyp | 1 cyl 4-takt |
Cylindervolym (cc) / Hästkrafter | 567cc / 44 |
Växel | P / R / N / L / H |
Drivlina | Automatisk PVT 2×4/4×4; Kardan |
Kylsystem | Vätskekyld |
Active Decent Control / Engine Braking System | Standard / Standard |
Fjädring
Fjädring fram | Individuell med dubbla a-armar, 208 mm fjädringsväg |
Fjädring bak | Individuell med dubbla a-armar, 241 mm fjädringsväg |
Bromsar
Bromsar fram | Hydrauliska skivbromsar |
Bromsar bak | Hydrauliska skivbromsar |
Däck & fälg
Däck fram | 26 x 8-14; ECON |
Däck bak | 26 x 10-14; ECON |
Fälgar | Aluminium |
Dimensioner
Flakmått, längd / bredd | – |
Maxlast fram / Maxlast bak | 40.8 kg / 81.6 kg |
Max släpvagnsvikt | 680 kg |
Tankvolym | 17 L |
Markfrigång | 292 mm |
Längd / Bredd / Höjd | 2108 mm / 1219 mm / 1219 mm |
Sitthöjd | 870 mm |
Axelavstånd | 1283 mm |
Torrvikt | 332 kg |
Egenskaper
Vinsch | Tillbehör |
Elektronisk styrservo | Standard |
Drag | Standard |
Instrumentering | Digital multifunktionsdisplay |
Registreringsalternativ | EU-Traktor |
Färg | Titanium Matte Metallic |